7 Mayıs 2017 Pazar

ASSURE MODELİ

Öğretimde önceden tasarlanmış modelleri örnek alarak ilerlemek genel olarak hem kolaylık hem de fayda sağlayacaktır. Bu modeller ile öğretmenler planlı bir şekilde ve daha profesyonelce ilerleyebilecek ve zamandan tasarruf yapabileceklerdir. Doğru ve en uygun hedefleri belirleyip öğrencileri bu yönde ilerletecek, materyalleri bu yönde seçebileceklerdir. Sürecin sonunda ise hangi aşamalarda ne gibi düzeltmeler yapılması gerektiğini analiz edebilecek ve sistemi güncelleyip daha iyi sonuçlar alabileceklerdir. [5]

Birçok Öğretim Tasarımı Modeli bulunmaktadır. Bu modellerden hangisinin en faydalı olacağı kullanılacağı bağlama göre değişmektedir. Öğretimde en çok kullanılan öğretim tasarımı modelleri ADDIE, ASSURE, ARCS vb. modellerdir.[2]

Öğretimde ASSURE modeli; Öğrenenlerin analizi, Hedeflerin belirlenmesi, Öğretim yöntem, medya ve materyallerin seçimi, Medya ve materyallerin kullanımı, Öğrenen katılımı, Değerlendirme ve gözden geçirip düzeltme olmak üzere 6 basamaktan oluşur. Bu model 6 basamağın İngilizce isimlerinin baş harfleri bir araya getirilerek isimlendirilmiştir.[5]



A nalyze learners(Öğrenenlerin analizi)
S tate objectives(Hedeflerin belirlenmesi)
S elect instructional methods, media, materials(Öğretim yöntem, medya ve materyallerin seçimi)
U tilize media and materials(Medya ve materyallerin kullanımı)
R equire learner participation(Öğrenen katılımı)
E valuate and revise(Değerlendirme ve gözden geçirip düzeltme)[5]

ASSURE Modelinde öğretimin önceden sistematik olarak planlanması ve materyal seçiminde ve kullanımında verimin artırılması amaçlanmıştır.

Analyze Learners(Öğrenenlerin Analizi): Bu aşamada öğrenci özellikleri analiz edilir. Hedeflerin belirlenmesinde öğrencilerin analizi önemlidir. Öğrencilerin hangi yaş grubunda oldukları, ne gibi bilgi ve becerilere sahip oldukları, öğrenme biçimleri bu aşamada belirlenmeli ve buna göre hedefler oluşturulmalıdır.[1]



State Objectives(Hedeflerin Belirlenmesi): Bu aşamada müfredata uygun şekilde öğretmen tarafından net hedefler belirlenir. Öğretimin sonunda öğrencilerin kazanması istenilen bilgi ve beceriler bu aşamada net bir şekilde belirlenir.[1]



Selecet İnstructional Methods, Media, Matarials( Öğretim Yöntem, Medya ve Materyallerin Seçimi): Bu aşamada hazır materyaller seçilebileceği gibi yeni materyaller de tasarlanabilir ya da hazır materyalleri geliştirmek tercih edilebilir. Öğretim yöntemi de bu aşamada seçilir.[1]



Utilize Media and Materials(Medya ve Materyallerin Kullanılması): Bu aşamada konu anlatımı için uygun görülen materyallerin seçiminden sonra bunların öğretim yöntemine göre gerekli yerlerde kullanılması kararlaştırılır.[1]

Require Learner Participation( Öğrenen Katılımı): Bu aşamada öğrenciye çeşitli etkinlikler yaptırılabilir.  Öğrencinin de öğrenim sürecinde aktif bir şekilde rol almasını amaçlayan bir aşamadır.[4]

Evaluate and Revise(Değerlendirme ve Gözden Geçirip Düzeltme): Bu aşamada ASSURE modelinin aşamaları değerlendirilir ve çıkarımlar yapılır. Bu aşamalarda "Planlanan durumlar ne kadar doğruydu?" sorusuna cevap aranır. "Kullanılan öğretim materyalleri uygun muydu? İçeriğin aktarılması için tahmin edilen zamanlama doğru muydu?" gibi sorular ile süreç tekrar gözden geçirilip güncellenir.[3]


Kaynakça:
home.anadolu.edu.tr/~ouysal/documents/uysal-gurcan-malatya.doc
http://ogta.net/lesson/modeller-sunum
http://www.sdu.grafikeriniz.com/Ucuncu%20Sinif%20Guz/Ogretim%20Teknikleri%20ve%20Materyal%20Gelistirme/assureMODEL.pdf
https://prezi.com/pp-fqdb9ccdy/assure-modeli/
http://maddeyapisi.blogspot.com.tr/2013/05/assure-modeli.html




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder